Ravitsemustila kuntoon 2.0

-verkkovalmennus

Suomen ensimmäinen lääkärin kokoama tasapainoiseen ravitsemustilaan keskittyvä systemaattinen verkkovalmennus.

Mistä on kyse? Katso esittely:

Ravitsemustila kuntoon 

-verkkovalmennus

Ravitsemustila kuntoon valmennuksesta saat perusteelliset tiedot eri ravintotekijöistä, näiden vaikutuksesta elimistön hyvinvointiin ja parhaimmat lähteet ruoka-aineista. Lisäksi saat ymmärryksen siitä, miten eri ravintotekijöitä voi ja kannattaa elimistöstä mitata. Ravintolisien osalta lääkäri Olli Sovijärvi on penkonut melkoisen viidakon läpi ja etsinyt ne laadukkaimmat sekä turvallisimmat vaihtoehdot eri ravintotekijöiden täydentämiseen, mikäli monipuolinen ravinto ei riitä näiden saantia turvaamaan. Valmennuksesta saatavan tiedon avulla opit kuinka saavutat paremman, optimaalista terveyttä tukevan ravitsemustilan loppuelämäksesi.


Olli Sovijärvi on kasannut valmennukseen Suomen laajimman katsauksen ravitsemuksesta ja ravintoaineista, joka sisältää paljon ennennäkemätöntä tietoa, jota ei ole koskaan ennen julkaistu suomenkielellä.

Valmennuksessa kerrottavan tiedon avulla opit

• Suomen ensimmäinen lääkärin kokoama verkkovalmennus, joka tähtää kokonaisvaltaisen ja tasapainoisen ravitsemustilan saavuttamiseen


• Valmennus on lääkäri Olli Sovijärven kahdeksan viikon systemaattinen ohjelma eri ravintotekijöiden optimoimiseksi


• Kurssi sisältää viikottaisen laajan tekstimateriaalin, viikon videon, runsaasti lisämateriaalia ja verkkoympäristön, jossa kurssin osallistujat voivat jakaa kokemuksia ja esittää kysymyksiä

Tukemaan terveyttäsi kun opit kuinka sairauksia aiheuttavat ravintoaine-puutokset voidaan korjata

2.

Mittaamaan ravintoaineiden pitoisuudet

3.

Valitsemaan parhaat tuotteet tuhansien markkinoilla olevien joukosta

4.

• Kahdeksan viikkoa täyttä asiaa helposti ymmärrettävässä muodossa

• 280 sivua kauniisti ja havainnollisesti taitettua materiaalia

• Yli 1000 tieteellistä lähdeviitettä

• Viikottaiset videot

• Runsaasti lisämateriaalia

• Ravitsemukseen erikoistuneen lääkärin henkilökohtainen vastaus verkkoalustalla aiheisiin liittyviin kysymyksiin


Ravitsemustila kuntoon -valmennus pähkinänkuoressa:

1.

Säästämään ruokakustannuksissa, kun pystyt välttämään huonolaatuiset tuotteet

Jo yli 2000 suomalaista on kohentanut ravitsemustilaansa ja terveyttään lääkäri Olli Sovijärven Ravitsemustila kuntoon -verkkovalmennuksessa.

Riitta Mynttinen

"Kiitos tästä kurssista, on todella hyvää tietoa, kestää hetkisen omaksua ja tietoa on tullut todella paljon. Olen tosi tyytyväinen, että osallistuin tälle kurssille, ettei ole enää mutu-tiedon varassa."

Palaute verkkokurssista

Raudanpuutteen yleisin ja tunnetuin oire on kokonaisvaltainen väsymys. Globaalisti 30% väestöstä ja Suomessa lähes puolella naisista on joskus elämänsä aikana ollut raudanpuutetta. Raudan tarve lisääntyy erityisesti raskauden ja imetyksen aikana sekä myös lapsilla kasvuiässä. Vegetaristeilla ja vegaaneilla on selvästi lisääntynyt riski raudanpuutteen kehittymiselle.

Tiesitkö, että ...

Ihmisten joditasot ovat laskeneet peräti 50 %:lla viimeisen 30 vuoden aikana. Jodin puutos voi aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoimintaa ja struumaa. Globaalisti on arvioitu että jopa 30 % maapallon väestöstä kärsiin jodin puutteesta.

B12-vitamiinin puutostila voi altistaa mm. neurologisille häiriöille. Turun yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa todettiin että jopa 32 % yli 65-vuotiaista suomalaisista hipoo B12-vitamiinin puutostilan raja-arvoja. B12-vitamiinin puutostila on suhteellisen yleistä vegaaneilla ja erityisesti ikääntyneillä. 

Verkkokurssin viikko-ohjelma

​Vesiliukoiset vitamiinit tutuiksi


• Tärkeimmät vesiliukoiset vitamiinit

- B1-vitamiini (tiamiini), B2-vitamiini (riboflaviini), B3-vitamiini (niasiini), B5-vitamiini (pantoteenihappo), B6-vitamiini (pyridoksiini), B7-vitamiini (biotiini), B9-vitamiini (folaatti), B12-vitamiini (kobalamiinit), C-vitamiini (askorbiinihappo)

• Vesiliukoisten vitamiinien saanti ravinnosta

• Vesiliukoisten vitamiinien mittaaminen ja saannin tarpeen arviointi

• Lisäravinteet täydentämään rasvaliukoisten vitamiinien optimaalista saantia

Matka kivennäis- ja hivenaineiden inspiroivaan maailmaan alkaa, luvassa yksi kattavimmista katsauksista ikinä


• Tärkeimmät kivennäis- ja hivenaineet

- Kalsium, fosfori, magnesium, kalium, natrium, rauta, sinkki, mangaani, molybdeeni, seleeni, jodi, kromi, kupari, pii, boori ja lisämainintana lyhyesti litium, germanium, kloori, koboltti, nikkeli, vanadiini, fluori

• Kivennäis- ja hivenaineiden saanti ravinnosta

• Kivennäis- ja hivenaineiden mittaaminen ja saannin tarpeen arviointi

• Lisäravinteet täydentämään kivennäis- ja hivenaineiden optimaalista saantia

Syvennytään rasvahappojen vaikutukseen terveydelle


• Tärkeimmät rasvahapot

- Tyydyttyneet rasvahapot, kertatyydyttymättömät rasvahapot, monityydyttymättömät rasvahapot (lyhytketjuiset), monityydyttymättömät rasvahapot (pitkäketjuiset), keskipitkät rasvahapot, lyhytketjuiset rasvahapot (suoliston bakteerien tuottamina)

• Rasvahappojen saanti ravinnosta

• Rasvahappojen mittaaminen ja saannin tarpeen arviointi

• Lisäravinteet täydentämään rasvahappojen optimaalista saantia

Valmennus lähtee käyntiin ja syvennytään rasvaliukoisiin vitamiineihin


• Johdanto kurssiin

- Mitä Ravitsemustila kuntoon -verkkokurssi tarjoaa, kuka on Olli Sovijärvi, ravinteiden saanti, imeytyminen ja mittaaminen

• Valmennuksen rakenne ja sisällysluettelo

• Tärkeimmät rasvaliuokoiset vitamiinit

D-vitamiini, K-vitamiinit (K1 ja K2), A-vitamiinit (retinolit), E-vitamiinit (tokoferolit ja tokotrienolit)

• Rasvaliukoisten vitamiinien saanti ravinnosta

• Rasvaliukoisten vitamiinien mittaaminen ja saannin tarpeen arviointi

• Lisäravinteet täydentämään rasvaliukoisten vitamiinien optimaalista saantia

VIIKKO 1

VIIKKO 2

VIIKKO 3

VIIKKO 4

Mitä ovat antioksidantit ja muut tärkeät ravintoaineet ja miten niiden saanti optimoidaan tukemaan terveyttä?


• Tärkeimmät antioksidantit ja muut tärkeät ravintoaineet

- Karotenoidit, ubikinoni (koentsyymit Q10), alfa-lipoiinihappo (ALA), inositoli, koliini, glutationi, n-asetyylikysteiini, fosfolipidit, tauriini, kurkumiini, resveratroli, vihreä tee, flavonoidit, polyfenolit, betaiini, maarianohdake, jne jne.

• Antioksidanttien ja muiden ravintoaineiden saanti ravinnosta

• Antioksidanttien ja muiden ravintoaineiden mittaaminen ja saannin tarpeen arviointi

• Lisäravinteet täydentämään antioksidanttien ja muiden ravinteiden optimaalista saantia

Tärkeimpien aminohappojen sekä hiilihydraattien merkitys ravitsemuksessa


• Tärkeimmät aminohapot sekä hiilihydraattien merkitys ravitsemuksessa

- Välttämättömät aminohapot, ei-välttämättömät aminohapot, hiilihydraatit (sokerit, oligosakkaridit, polysakkaridit)

• Aminohappojen ja hiilihydraattien saanti ravinnosta

• Aminohappojen mittaaminen ja saannin tarpeen arviointi

• Lisäravinteet täydentämään aminohappojen saantia sekä spesifit hiilihydraattilisät (kuten resistenssi tärkkelys, kuidut ym.)

VIIKKO 5

VIIKKO 6

Kolesteroliaineenvaihdunta on keskeisesti sidoksissa myös ravitsemustilan säätelyyn ja toisaalta ravitsemuksella voidaan vahvasti vaikuttaa kyseisten järjestelmien ja elinten toimintaan


• Perusaineenvaihdunta / osa 1 (kolesteroliarvot)

– Kolesteroli (kokonaiskolesteroli)

– HDL-kolesteroli (Kol-HDL)

– LDL-kolesteroli (Kol-LDL)

– Triglyseridit (fS-Trigly)

– Hapettunut LDL (ox-LDL)

• Kolesteroliarvojen optimointi elämäntavoilla

Kattava katsaus laboratorioarvoihin, jotka liittyvät hiljaiseen tulehdukseen, verenkiertoon ja veren kolesteroliarvojen säätelyyn. Näillä kaikilla on oma tärkeä merkityksensä sydän- ja verisuoni- sairauksien ennaltaehkäisyssä.


• Perusaineenvaihdunta / osa 2 (tulehdus, maksa ja munuainen)

– Aspartaattiaminotransferaasi (ASAT)

– Alaniiniaminotransferaasi (ALAT)

– Glutamyylitransferaasi (GT)

– Kreatiniini (Krea)

– Herkkä CRP (hs-CRP)

• Hiljaisen tulehduksen ja maksa-arvojen optimointi elämäntyylitekijöillä

VIIKKO 7

VIIKKO 8

100% tyytyväisyystakuu: Jos et ole tyytyväinen kurssiin 30 päivän sisällä, saat rahasi takaisin. 

Säästä ruoka- ja lisäravinnekustannuksissa välttämällä heikkolaatuiset tuotteet.

Valmennuksen avulla opit, kuinka sairauksia aiheuttavat ja ylläpitävät ravinnepuutokset voidaan korjata.

Koko verkkovalmennuksen sisältö perustuu tutkimuksiin ja sisältää asianmukaiset lähdeviitteet.

Säästä rahaa

Tue terveyttäsi

Oikeaa tietoa

– Riitta Räihä, verkkovalmennuksen käynyt asiakas

""Aivan mahtavaa tietoa ja materiaalia asioista joista luulin tietäväni ennestään paljon, mutta näyttää siltä että oli korkea aika päivittää tietoni ravitsemuksen suhteen. Tämä kurssi on kyllä täyttänyt odotukseni! En olisi millään pystynyt itse netistä haalimaan näin rutkasti todella rahanarvoista tietoa siitä miten ylläpitää ja hoitaa oman kehonsa elintärkeitä toimintoja ja saada niin paljon muutakin tutkittua tietoa.​​​​​""

Osallistu verkkovalmennukseen

”Olen koonnut tähän 8 viikon valmennukseen kaiken sen informaation, jonka avulla on mahdollista tasapainottaa oman elimistön ravitsemustila ja optimoida eri ravinteiden saanti. Ravinnosta kirjoitetaan paljon, lisäravinteita syödään mainoslauseiden ja suositusten perusteella ja tietoa on jos jonkinlaisista ruokavalioista pilvin pimein. En ole kuitenkaan törmännnyt missään systemaattiseen ja helposti saatavissa olevaan tietoon siitä, miten voidaan päivittää eri ravintoaineiden saanti yksilön kannalta optimaaliselle tasolle.”


– Lääkäri Olli Sovijärvi

Olet tervetullut mukaan 8 viikon systemaattiseen ohjelmaan ravitsemustilan optimoimiseksi:

  • Ohjeet tulevat sähköpostiin ja kurssin kaikki materiaali sille tarkoitettuun helppokäyttöiseen verkkoympäristöön.
  • Voit myös ladata jokaisen viikon materiaalin PDF-muodossa.
  • Saat hyvin perusteellisen, mutta tiiviin tietopaketin kaikista merkittävistä ravintotekijöistä.
  • Jokainen viikko sisältää muun muassa listan parhaista ravintotekijöiden saantia tukevista ruoka-aineista sekä runsaasti oheismateriaalia kuten luentoja, tutkimuslinkkejä ja artikkeleita.
  • Mukana myös lääkäri Olli Sovijärven video viikon aiheesta, joissa käydään läpi toimivia neuvoja ravinteiden saannin parantamiseen.
  • Lisäksi voit osallistua verkkoympäristön keskusteluihin kunkin viikon aiheesta.
  • Lääkäri Olli Sovijärvi vastaa henkilökohtaisesti ravitsemukseen  liittyviin kysymyksiisi verkkokurssilla,

127 €

Ravitsemustila kuntoon 2.0
-verkkovalmennus

(sis. alv 24%)

Hyväksymme yleisimmät verkkopankkimaksut ja luottokortit, sekä osamaksun (Checkout-maksukanavan kautta).


100% tyytyväisyystakuu: Jos et ole tyytyväinen kurssiin 30 päivän sisällä, saat rahasi takaisin. 


Ps. Tämä verkkokurssi on sijoitus omaan hyvinvointiisi. On täysin mahdollista, että sinulla on ravitsemuksen puutostila, jonka olemassaolosta et vielä tiedä mitään koska se on oireeton. Korkeintaan saatat huomata kasan omituisia oireita puutostilan jatkuessa. Kun puutostila on jatkunut tarpeeksi kauan, siitä voi syntyä vakavempia oireita tai se voi luoda pohjan sairauksien puhkeamiselle tai sairauksien pitkittymiselle. Ota siis nyt jo hyvissä ajoin selvää miten pysyt terveenä pitkään ja turvaat korkean elämänlaadun pitkäksi aikaa. 

Laita ravitsemustilasi kuntoon nyt!

Tarja Juslin

"Ihan äärettömän hyvä hinta-laatu -suhde. Paljon kirjallista ja muutakin tavaraa. Kaiken lukeminen/kuuntelu tulee viemään aikaa mutta paljon hyvää ja tärkeää asiaa. :) Ei mennyt raha hukkaan. <3"

Palaute verkkokurssista

Yhteistyössä:

Huom: Tätä verkkokurssia ja siinä esitettyjä sisältöjä ei voida pitää hoitosuosituksina. Keskustele hoidoista aina ensin lääkärisi tai terapeuttisi (esim. FLT, ravintoterapeutti jne.) kanssa, ennen kuin aloitat mitään kurssilla mainittuja lisäravinteita, lääkkeitä tai muita valmisteita. Kurssin sisältö on tarkoitettu itseopiskelumateriaaliksi.

© 2019 - Kaikki oikeudet pidetään.